Thursday, June 28, 2007

Între toţi

E târziu în noapte şi aproape că-mi aud gândurile vorbindu-se singure. Am un sentiment de singurătate exacerbat, dus până peste limite de idei şi gânduri, care-mi vin în minte într-o cascadă de neoprit.

M-aş urca într-un autobuz singuratic, în care să se audă uşor muzică de noapte şi m-aş uita pe geam, cu fruntea lipită de el (voi suferi împăcat eventualele hurducături), la locurile straine prin care ar merge. Mi s-ar părea unele cunoscute. Altele ciudate. Şi cred că m-aş teme de case şi zone cufundate în beznă. 

Numai razele artificial-palide ale farurilor autobuzului ar sparge întunericul nesfârşit. Şi, din când în când, s-ar mişca perdelele cu modele de flori violet şi m-ar atinge uşor pe obrazul drept.

Câteodată, mi se pare că şi ziua e întuneric. Poate mai întuneric decât noaptea. Pentru că, mai singur decât atunci când totul e pustiu, mă simt atunci când locurile cu care credeam că mă identific se decolorează, când toţi oamenii pe care credeam că îi cunosc mi se par străini. Când toate lucrurile cărora credeam că le ştiu forma, gustul, mirosul se schimbă inexplicabil.

Curând, mi-e teamă că nu voi mai cunoaşte nici măcar acest autobuz cu care merg. Nici măcar această muzică.

Uneori mă simt singur între toți acești oameni, care merg și ei, cu mine, spre nicăieri.


4 comments:

  1. excelent scrii. stiu perfect senzatia de decolorare a oamenilor din jur. mai ales a prietenilor.am zile cand sunt foarte trista ca ma schimb, ca ne schimbam, ca devenim diferiti si altele cand ma incanta toate aceste schimbari si ma uit la oamenii apropiati si imi par familiari de departe asa, cunoscuti-straini, dar totusi aproape. e ciudat cum gandim, nu? as zice ca e chiar ironic. mai ales ca asociem prea multe lucruri cu singuratatea. iar aceasta e uneori o stare benefica, lucrativa chiar.

    ReplyDelete
  2. si eu ma intristez uneori fiindca ma schimb. dar am descoperit ca schimbarea face parte din noi si ar fi ciudat si imposibil de trait fara ea. schimbarea suntem noi, ar suna ideea, desi suna ca de lemn
    e ironic. dar cred ca in timp poti sa treci peste aceste sentimente si sa iti dai seama ca, fie nu suntem singuri niciodata, fie suntem intotdeauna. e doar o chestie de stare interioara si de perceptie. intotdeauna exista un "cineva" care se gandeste la tine, care e gata sa te ajute, sa iti vorbeasca, sa te tina de mana. ciudat e ca de multe ori, desi avem nevoie de acest "cineva" si stim ca el exista, nu fugim catre el cat putem de tare

    ReplyDelete
  3. should i start running? :-)

    ReplyDelete
  4. i think we should all run... or just walk, but not stand, just do not stand :)

    ReplyDelete