Wednesday, June 13, 2018

Apa noastră cea de toate zilele

Tu spui
că nu-ți place apa
din paharul de pe noptieră.
Zici că dacă e de ieri are alt gust.
E apă veche.
Ca și cum s-ar fi adunat în ea
toate firele de praf
care plutesc prin cameră
și toate firele narative
ale zilei de ieri și de azi,
care plutesc între noi.

Când eram mic
credeam că am înțeles,
uitându-mă la apă,
cum a apărut viața pe Pământ:
în jgheabul din curtea găinilor
apăreau
după o vreme
zeci de mormoloci.
Iată secretul vieții!,
mi-am zis.
Torni niște apă într-un pahar
și, la un moment dat, apare viața.
Abia mai târziu am înțeles
că broaștele din grădină
veneau noaptea, pâș-pâș,
și-și depuneau ouăle acolo.
Așa cum și noi ne depunem
uneori gândurile
în apa care
ne curge printre degete
în baie.

Până-ntr-o zi când apa
dă pe-afară din cadă,
pe-afară din casă,
pe-afară din paharul de pe noptieră.

Te-ai gandit vreodată
de ce se răstoarnă paharul
atunci când te aștepți mai puțin?

Îți spun eu: e un semn.
E timpul să lași viața să curgă.

Apa de ieri de pe noptieră nu e veche.
E doar o apă
care a stat prea mult timp
fără viață.

Hai mai bine să dăm găuri
într-un capac de sticlă de plastic,
să ne alergăm bine de tot
și să ne udăm cu ea
până la piele.

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete